leden 2023
- Posted by eriza
- Categories měsíční útržky
- Date 31.1.2023
Lyžařský kurz
Výuku v novém roce jsme zahájili již tradičním lyžařským kurzem na Žižkově Boudě. I přes nepříznivé sněhové podmínky jsme si lyžování užili, zdokonalili jsme si techniku a naučili jsme lyžovat i naše nejmladší erizany.
Pobyt na čerstvém vzduchu jsme si užívali i při výuce ve škole, a to především v rámci předmětu Projekt a družinových aktivit. V Projektu jsme se učili o lidském těle, hráli jsme vědomostně pohybové hry v angličtině, zabývali se soustavami, pracovali jsme s encyklopediemi, přemýšleli jsme o zdravém životním stylu, vařili jsme si zdravé svačinky a kreativně zpracovávali získané vědomosti různými výtvarnými technikami.
Družina
Ve družině jsme pokračovali v pondělní venkovní výuce na téma: Zimní život v říčce a rybníce. Zkoumali jsme břehy říčky Pšovky a rybníček v parku. Ve školní družině jsme pravidelně podporovali sociální gramotnost v komunitních kruzích, kde jsme sdíleli své pocity a nálady. Rozvíjeli jsme i umělecké cítění, tanečně jsme improvizovali na hudbu, kreativně tvořili při výtvarných činnostech. Hráli jsme logické, poznávací i odpočinkové hry. Podporovali jsme čtenářství při společném čtení i předčítání jednotlivých dětí.
Výuka
Při výuce jsme pokračovali v seznamování s robotickou stavebnicí Matatalab a již jsme si vyzkoušeli opakovaní sekvence příkazů a vyvolání funkcí. Dokončili jsme prezentace knih z povinné četby a naučili jsme se další metody kritického myšlení pro práci s textem.
V hudební poznání jsme začali s hrou na zobcové flétny. S erizany z pátého ročníku jsme si užili pololetní přespávání ve škole, hráli jsme komunikační, artefiletické, deskové hry. Upekli jsme si pizzu a nechyběl ani noční filmeček. Na druhém jsme studovali pravomoci prezidenta a formou edukační hry Boj o Hrad jsme získali další podrobnosti o jeho funkci.
V předmětu Člověk jsme začali sportovat v hale BIOS, hráli jsme košíkovou, badminton, florbal. Při pracovních činnostech jsme plánovali ozelenění školního pozemku. I naši starší erizané využívali robotické stavebnice, tím jsme posilovali týmovou spolupráci, kreativitu, soustředěnost a přesnost.
Projekt
V předmětu Projekt jsme se zabývali finanční gramotností. Učili jsme se o funkci peněz, jak hospodařit, o bankách a typech příjmů a výdajů. Využívali jsme edukační hry, simulovali jsme si role v rodině a plánovali výdaje, seznámili se s pojmy RPSN, inflace, spotřební koš, úrok aj. Na přednášku dorazil Dominik Stroukal, ekonom, expert na kryptoměny, člen ekonomické rady vlády a otevřel otázky, jak vznikají peníze, co je hyperinflace, proč je bitcoin úžasný a jaké má limity a rizika.
Na workshop jsme ve škole přivítali IT specialistu Pavla Adama, který nás seznámil na reálných příkladech s investováním do indexových fondů a s principy složeného úročení. Zabývali jsme se ekologií, počítali jsme své ekologické stopy a přemýšleli o udržitelnosti.
Naše tutorka Kristina odjela do Holandska na týdenní stáž, kde sdílela příklady dobré praxe, stínovala práci pedagogů a navázala spolupráci pro naši školu.