březen 2023
- Posted by eriza
- Categories měsíční útržky
- Date 31.3.2023
Ve školní družině jsme ukončili program „Řeka nebo stoka“ úklidem břehu říčky Pšovky. Pokračovali jsme ve hře na xylofony a jemnou motoriku jsme rozvíjeli při skládání origami. Zúčastnili jsme se animační dílny, kde si děti vytvořily svůj krátký animovaný film a navštívili výstavu Ruka.
Uspořádali jsme pro rodiče předškoláků odpolední „Školu pro rodiče“. Rodiče tak měli možnost přiblížit se vlastním učením k metodám výuky v Erize. Předškoláky jsme přivítali ve škole dopoledne, měli tak možnost se zapojit do výuky s našimi prvňáky. Pyžamovým dnem jsme si připomněli Mezinárodní den zdravého spánku a vytvořili jsme si mapu spánkových návyků. Výuku v březnu jsme ukončili týdenním plaveckým kurzem. Rozvíjeli jsme své plavecké dovednosti a některé naše nejmladší erizany jsme naučili plavat.
Na 1. st. v rámci ukončení tématu České dějiny v předmětu Projekt jsme navštívili HistoryPark v Ledčicích a v Národním muzeu expozici Dějiny. Naši kreativitu a manuální zručnost jsme naplno rozvinuli při projektu „Bludiště.“ Plánovali jsme, vybírali jsme materiály, a nakonec jsme vyrobili sadu nápaditých labyrintů, které byly využity během přestávek. Zúčastnili jsme se dvou tutorských workshopů pro sdílení kvality slovního formativního hodnocení a pro využití didaktických her, robotických stavebnic, virtuální reality a 3D tisku.
Na 2. stupni jsme rozvíjeli IT gramotnost v programu SketchUp a vytvořili jsme vlastní návrhy domů. Tiskli jsme 3D modely těles a pomůcky na matematiku pro první a druhý stupeň. Zabývali jsme se kybernetickou bezpečností. Po dvouletém kurzu psaní všemi deseti jsme již ukončili s našimi sedmáky nácvik všech znaků a brzy je čeká závěrečná prověrka získané dovednosti. Na druhém stupni jsme se věnovali i tématu komunikace. Zaměřili jsme se na umění diskutovat, učili jsme se argumentovat a pozorně naslouchat. Vyzkoušeli jsme si formát Oxfordské debaty. Ve Vědě jsme ukončili program Mokrý únor exkurzí do kladenského vodojemu z roku 1932, který byl předělán na hi-tech zázemí pro vodohospodáře. Dozvěděli jsme se, jak se k nám dostane kapka vody od zdroje po kohoutek v domácnosti a jak probíhá proces jejího čištění. Na druhém stupni jsme se projektově zabývali volbou povolání. Ve škole jsme přivítali rodiče, kteří nás seznámili se svojí profesí. Psali jsme fiktivní životopisy a simulovali pracovní pohovory v češtině i angličtině. Na závěr projektu jsme se zúčastnili motivačních praxí přímo na pracovištích.