
leden 2025
- Posted by eriza
- Categories měsíční útržky
- Date 5.2.2025

Nový rok jsme tradičně zahájili zimní školou v přírodě. Tentokrát jsme vyrazili lyžovat do Švýcarska, kde jsme navštívili hlavní město Bern. Prohlédli jsme si orloj, národní banku, parlament i katedrálu. Pod záštitou školního parlamentu jsme organizovali školní trhy s dětskými výrobky a uspořádali výměnu sběratelských kartiček. V mělnickém muzeu jsme připravili výstavu výtvarných prací. Zapojili jsme se do projektu Přijímačky nanečisto, který organizovalo Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, a ve spolupráci se ZŠ Jungmannovy sady si tak naši deváťáci ověřili svou připravenost na blížící se zkoušky.
V předmětu Projekt na prvním stupni jsme se zaměřili na Evropu a Českou republiku. Pracovali jsme s globusem, atlasy, slepými a interaktivními mapami. Nezapomněli jsme si připomenout významná místa, památky a osobnosti Mělníka. Při venkovním činnostním učení jsme si užili šifrovací hru s využitím didaktických pomůcek. V předmětu Poznání jsme rozvíjeli prostorovou představivost v geometrii, hráli logické a kombinatorické hry, diskutovali nad řešením slovních úloh a matematických testů TIM, procvičovali početní operace a pracovali podle individuálních plánů v prostředí matematiky Hejného. V Komunikaci jsme pracovali s učebnicemi, psali a kontrolovali diktáty a upevňovali písmo vázané i nevázané. Společné čtení jsme doplnili metodami kritického myšlení, tvorbou vlastních knih a využitím didaktických pomůcek. Využívali jsme platformu Kahoot a intenzivní anglickou konverzaci jsme podpořili aktivitami Swap places and cards i pravidelnými rozhovory s rodilým mluvčím. Celý první stupeň zahájil kurz plavání.

Na druhém stupni jsme se ve Vědě věnovali tématu Voda. Tvořili jsme myšlenkové mapy, analyzovali texty a data a diskutovali o tématu v angličtině. Vytvořili jsme SWOT analýzy a zkoumali vodní zdroje v Česku. Vědomosti jsme si upevňovali hravou formou Člověče, nezlob se v životní velikosti. Zahájili jsme projekt Měsíc s knihou, zaměřili jsme se na literární teorii, interpretaci, rozvoj kultivovaného projevu, rozbor děl, dramatizaci i práci s textem. Ve Vědě jsme objevovali i stavbu buněk pomocí lekcí v Minecraftu – Eukaryotic Cell Model. Poznávali jsme základy geografie a učili se orientovat v atlase. Při zkoumání afrického kontinentu jsme v angličtině četli příběh Nelsona Mandely, vytvořili časovou osu jeho života a vysvětlili si jeho důležitost pro Afriku. Historickou gramotnost jsme rozvíjeli diskusemi o příčinách a důsledcích historických událostí a zahájili jsme projekt Malá rodinná historie. V cyklu Impéria jsme se zaměřili na USA a Čínu a individuálně jsme zpracovávali významné události formou esejí, fiktivních příběhů, komiksů, myšlenkových map nebo výukových her. V angličtině jsme pokračovali v přípravě na zájezd do Velké Británie. Pomocí anglické počítačové hry jsme zjišťovali, kdy a jak vznikla ikonická památka Stonehenge a vytvořili jsme její model.
Těšíme se na druhé pololetí!
