únor 2024
- Posted by eriza
- Categories měsíční útržky
- Date 5.3.2024
V předmětu Projekt jsme dokončovali téma Cestovní kancelář. Prohlubovali jsme tak své znalosti o Německu, Polsku a Rakousku, vařili jsme jejich národní jídla, učili jsme se vídeňský valčík, polskou mazurku a bavorský Schuhplättler. Informace jsme upevňovali pantomimou, psaním anglických vět se Stevem, naučili jsme se zpívat Jožin z bažin v němčině a polštině a nakreslili jsme obrazy významných polských, německých a rakouských malířů. Těšíme se na realizaci naplánovaných zájezdů!
Únorový Projekt na prvním stupni jsme zahájili výukou o lidském těle. Pod vedením záchranářů jsme se učili, jak správně poskytnout první pomoc, vyzkoušeli jsme si masáž srdce na figuríně. Dozvěděli jsme se, kdy použít defibrilátor, jak poznáme mozkovou příhodu nebo co se skrývá pod zkratkou FAST. Navštívila nás dentální hygienistka a společně jsme se učili o ústní hygieně a péči o zuby. V činnostní výuce nás teplý únor zavedl už i na školní zahrádku. Vyhrabali jsme listí, pod stromy jsme zasadili sasanky, truhlíky jsme osázeli cibulkami tulipánů a jarními květinami. V předmětu Člověk jsme pokračovali ve hře na zobcové flétny a na boomwhackers, zahájili jsme kurzy plavání. V češtině jsme se intenzivně věnovali psaní, technice i tvůrčímu psaní. Upevňovali jsme psací písmo vázané a nevázané, psali jsme básně a vlastní příběhy. V literárním bloku jsme pokračovali ve společném čtení knih. V rámci primární prevence jsme se zúčastnili dopravně bezpečnostního projektu "Porozumíš, neohrozíš". Už od prvního ročníku jsme se věnovali konverzaci s rodilým mluvčím a naši prvňáci jsou již schopni se Stevem mluvit o svých oblíbených jídlech, mazlíčcích a své rodině.
Při IT gramotnosti jsme se zaměřili na základy programování, učili jsme se spojovat bloky, provádět základní příkazy pohybu, posloupnosti a sekvenční algoritmy. Pracovali jsme v grafickém programu Canva, kde jsme vytvářeli ilustrace pro své autorské knížky. Rozvíjeli jsme logické myšlení a schopnost algoritmizace v programovacím jazyku Scratch, řešili jsme problémové úlohy a kódování. Připomněli jsme si Týden pro wellbeing ve školách, protože víme, že duševní zdraví je základ, a ještě intenzivněji jsme se zaměřili na naše pravidelné činnosti a přidali jsme speciální aktivity na zvládnutí strachu. Ve Vědě jsme se věnovali pokusům a přesvědčili jsme se tak o existenci těžiště tělesa, jeho důležitosti a funkci. Připravili jsme cukerný roztok různých koncentrací a vytvořili jsme si barevnou věž. Ukončili jsme badatelský projekt na téma fyzikální veličiny dokončením našich kreativních lapbooků. V Poznání jsme upevňovali své matematické vědomosti s interaktivní aplikací wordwall a propojovali jsme své poznatky do souvislostí. V Historii jsme zahájili projekty Malé rodinné historie a Stoletý stařík, který vylezl oknem a zmizel.