březen 2024
- Posted by eriza
- Categories měsíční útržky
- Date 5.4.2024
Zapojili jsme se do akce Ukliďme Česko a nasbírali jsme několik pytlů odpadků. Naši tutoři se zúčastnili konference Vzdělání pro budoucnost 2024 pořádanou společností Mensa Česko. Uspořádali jsme večerní školu pro rodiče, kurikulární setkání a rodiče si tak mohli vyzkoušet, jak se učí jejich děti na druhém stupni. Zúčastnili jsme se přehlídky dětských sólových recitátorů, sdíleli jsme radost z vítezství našeho erizana na fyzikální olympiádě a zapojili jsme se do soutěže Matematický klokan. S družinou jsme navštívili programy v městské knihovně a v muzeu, podpořili jsme tak mediální a čtenářskou gramotnost. Na interaktivní výstavě Lidé od vedle, jsme si zkusili život lidí s hendikepem v běžném životě.
V předmětu Projekt na prvním stupni jsme otevřeli kavárnu U Potoka pro rodiče a přátele školy. Tvořili jsme menu, vybírali jsme recepty, počítali jsme náklady na suroviny a provoz, kalkulovali jsme prodejní ceny, tvořili dekorace, jídelní lístky a plakáty v grafickém programu a pro naše hosty jsme napsali Literární noviny. V závěrečné fázi celého projektu jsme nakupovali, vařili a vyzkoušeli jsme si role servírek a číšníků pro našich sto třicet hostů. Těšíme na dubnový výsledek hlasování o využití získaného výdělku.
V Poznání jsme propojovali matematiku s robotikou a tím jsme si upevňovali učivo při programování. Oslavili jsme Mezinárodní den matematiky turnajem v piškvorkách a řešením Einsteinovy hádanky – zebra. Ukončili jsme plavecké lekce a své nové či upevněné plavecké dovednosti jsme si změřili v závodech na dvaceti pěti metrové dráze.
Měli jsme poutavou přednášku kněze o vzniku křesťanství a významu Velikonoc. Dramatizovali jsme dopisy Napoleona jeho ženě Josefíně. Na přednášce v Armádním muzeu jsme se dozvěděli podrobnosti o prvním stanném právu. Při venkovním učení jsme si vybudovali nové záhony, zaseli jsme ředkvičky a hrách, založili jsme výsev dýní, letniček a bylinek. V předmětu Projekt na druhém stupni jsme se zabývali tématem Odívání v čase. Pod odborným vedením návrhářky jsme tvořili moodboard, modely na zkoušku – photoshooting, seznamovali jsme se s vizuální identitou a připravili jsme si závěrečnou módní show. Poznali jsme styly oblékání v různých epochách. Navštívili jsme Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze a Dům U zlatého prstenu.
V Historii jsme si sdíleli záznamy z projektu orální historie o vývoji bydlení a povolání a eseje z projektu Stoletý stařík. Psali jsme sebereflexe na používané metody učení a vyhodnocovali jsme jejich význam a efektivitu. Seznámili jsme se stavebními slohy, stali jsme se architekty budoucnosti a tvořili jsme stavby z kartonu, při hře jsme hledali konkrétní stavby a slohy na Mělníku. V angličtině jsme se vydali do Prahy na poznávací exkurzi, kterou nás provázely naše vlastní průvodcovské materiály. Ve Vědě jsme se věnovali mikroskopování. Jeho historii, průkopníkům, samotnému přístroji a vypracovali jsme si laboratorní protokoly na základě vlastního pozorování. V předmětu Člověk pokračujeme ve psaní všemi deseti. V hudebním poznání jsme vytvářeli vlastní hudební nástroje, připravovali jsme muzikál, poslouchali symfonie a pomocí drum session jsme rozvíjeli svoji schopnost improvizace.