duben 2023
- Posted by eriza
- Categories měsíční útržky
- Date 30.4.2023
Proběhly demokratické volby pro volbu zástupců tříd do školního parlamentu. Na prvních schůzkách jsme již hledali možnosti, jak proměnit nápady v realizované projekty.
V rámci družiny jsme se zúčastnili výstavy Energie a civilizace. Dozvěděli jsme se, jak funguje vodní elektrárna Dlouhé stráně, co je Vltavská kaskáda, jak vzniklo uhlí, a co vzniká jeho spalováním. Pokračovali jsme v projektu „Město, ve kterém chodím do školy.“ Erizané z 4. a 5. ročníku získali na dopravním hřišti, po splnění povinných jízd na kole a testu z dopravních pravidel, průkaz cyklisty. Vyzkoušeli jsme si kreativní malování pomocí umělé inteligence.
V dubnu proběhly tripartity, zápisy do 1. ročníku a uskutečnily se zkoušky OKÚ – zkoušky ověřovací kvalifikační úrovně pro 3., 5. a 7. ročník. Erizané ve dvou dnech plnili písemné a ústní zkoušky z angličtiny, češtiny a matematiky. Kromě testové části pro ověření znalosti učiva psali slohovou práci, a byla též prověřena úroveň jejich schopnosti komunikovat s rodilým mluvčím.
Sdíleli jsme radost, že všichni naši erizané z devítky byli přijmutí na své vybrané školy.
V předmětu Komunikace jsme hráli hry pro rozvoj dovednosti odsunout předsudky a realizovali jsme aktivity na podporu empatie, respektu a důvěry.
Uspořádali jsme tradiční sportovní turnaj ve víceboji. V Poznání jsme k výukovému individuálnímu plánu pro prostředí Hejného matematiky přidali další plán pro evidenci pokroku v logických didaktických hrách. Někteří erizané úspěšně vyřešili matematické úlohy ze společenskovědních a přírodovědných oborů v soutěži Pangea.
Na druhém stupni jsme v předmětu Projekt zahájili téma Mělnicko – moje okolí. Seznámili jsme se s osobnostmi spojené s Mělníkem z moderních dějin i ze současnosti. Četli jsme knihu od Svatopluka Čecha Epochální výlety pana Broučka, poslouchali jsme rozhlasovou hru, následně jsme dramatizovali vybranou část literárního textu a nahráli jsme vlastní úryvek rozhlasové hry. Navštívili jsme ukrajinského umělce Alexandra Oniščenka, který žije na Chloumku v bývalé kapličce svatého Jana Nepomuckého. Nahlédli jsme do ateliéru a po besedě jsme měli možnost kreslit přímo v prostorách kapličky a v jejím okolí.
Pustili jsme se do výroby truhlíků, které nám budou zdobit naši školu a započali jsme stavbu bosonohé stezky na školní zahradě. V historii jsme realizovali projekt „Rodinná paměť.“ Vytvořili jsme sbírky osobních vyprávění rodičů, prarodičů i praprarodičů. Naslouchali jsme, porovnávali jsme, třídili jsme získané informace a na závěr vznikly Stromy času, paměti, minulosti. Ve Vědě jsme se „vydali“ na Velikonoční ostrovy. Pracovali jsme s aplikací Google Earth a prohlédli jsme si ostrovy ve 3D vizualizaci. Vznikly nám lákavé nabídky zájezdů, mapy sopečného ostrova.
Na druhém stupni jsme se projektově zabývali volbou povolání. Ve škole jsme přivítali rodiče, kteří nás seznámili se svojí profesí. Psali jsme fiktivní životopisy a simulovali pracovní pohovory v češtině i angličtině. Na závěr projektu jsme se zúčastnili motivačních praxí přímo na pracovištích.