únor 2023
- Posted by eriza
- Categories měsíční útržky
- Date 28.2.2023
Na 1. stupni jsme v únoru ukončili projektové téma Lidské tělo učením v iQLANDII. Popovídali jsme si s umělou inteligencí – humanoidním robotem Thespianem, měřili jsme si tlak i tep, zkoušeli jsme, zda pasujeme do da Vinciho proporčního ideálu lidské postavy, bystřili jsme smysly.
Začali jsme se opět učit o českých dějinách, zabývali se českými pověstmi, přečetli jsme Dívčí válku v angličtině a vytvořili komiksové obrazy k pověsti o Praotci Čechovi. Orientovali jsme se na časové ose a řešili život obyčejných lidí v různých historických období. Vytvářeli jsme gotická vitrážová okna.
Na druhém stupni jsme se projektově zabývali volbou povolání. Ve škole jsme přivítali rodiče, kteří nás seznámili se svojí profesí. Psali jsme fiktivní životopisy a simulovali pracovní pohovory v češtině i angličtině. Na závěr projektu jsme se zúčastnili motivačních praxí přímo na pracovištích.
V první buňce jsme intenzivně trénovali již plynulé čtení, psali psací nevázané písmo a trénovali spelling anglické abecedy. Při konverzaci s rodilým mluvčím Stevem jsme využívali hry Brainbox, věnovali jsme se porozumění textu a odpovědím na true or false otázky a s páťáky si upevňovali nepravidelná slovesa. V předmětu Poznání jsme v matematických kvízech procvičovali hledání různých způsobů řešení, pomyslně jsme cestovali při řešení úloh z prostředí Autobus. V IT jsme se věnovali grafickému zpracování komiksu v aplikaci Storyboardthat, tvorbě prezentací v PowerPointu. Podle zadání, co si koupím za sto tisíc, jsme se učili základnímu ovládání Excelu, sběru dat a třídění dat v tabulkách.
V předmětu Trivium jsme využívali ve výuce prvky dramatické výchovy. V historii jsme simulovali Bitvu tří císařů, tažení Napoleona do Ruska, drancování vojáků i zvláštní vztah Napoleona s první ženou Josefínou. V češtině jsme si při dramatizaci vysvětlovali rčení a přísloví. Ve Vědě jsme se v rámci programu Globe zapojili do projektu Mokrý únor a věnovali se vodě, její spotřebě, možnostem šetření. Činnostním učením jsme zkoumali, zda rozeznáme pouhým okem a ochutnávkou rozdíl mezi kohoutkovou, stolní a minerální vodou. Porovnávali jsme spotřebu vody při úsporném a neúsporném používání. Do programu se zapojil i první stupeň a družina, pokusem jsme si ověřovali zadržitelnost vody v krajině, vyzkoušeli jsme si, jak vznikají povodně, čím můžeme krajině pomoci. V předmětu Člověk jsme využili krásného počasí a zatančili jsme si před školou řecký tanec Zorba, country tanec i kozáčka. Výtvarně jsme vyjadřovali své pocity při poslechu hudby Šeherezáda od Rimského-Korsakova. V angličtině jsme psali vlastní povídky. Pro psaní jsme využili GSE Text Analyzer ke zjištění své úrovně anglicky psaného textu. Texty jsme pak vylepšovali s naším rodilým mluvčím.